Mijn eerste week - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Loes Westra - WaarBenJij.nu Mijn eerste week - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Loes Westra - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week

Door: Loes Westra

Blijf op de hoogte en volg Loes

05 Maart 2016 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Hallo allemaal!

Wauw, de eerste week is al voorbij. De tijd vliegt!

Vorige week zaterdag (27-02) om half 8 ging de wekker en mijn eerste gedachte was: wat heb ik mezelf aangedaan, waarom doe ik dit.
Niks kunnen eten door de zenuwen natuurlijk en om kwart over 8 richting Düsseldorf. Hier stond mijn vliegtuig te wachten. En wat was het lastig om afscheid te nemen van pap, mam en Rene. De tijd ging veel te snel.
Nog een laatste knuffel en kus en toen op naar de douane, met dikke ogen en een snotterende neus natuurlijk.
De zenuwen begonnen op te lopen want de laatste keer dat ik met een vliegtuig op reis ben geweest was 9 jaar geleden.

Om 10.45 vertrok ik richting Southampton, de hele vliegreis heb ik zweethandjes gehad maar het uitzicht was prachtig! Ondertussen heb ik ook nog wat geprobeerd te slapen en om 11.10, lokale tijd, waren we geland. Gelukkig! Na al die verhalen over vliegtuigen die zijn neergestort, was het toch wel een opluchting om met beide benen op de grond te staan. Maar ik had weer wat overwonnen en dat was een heerlijk gevoel!

Na het ophalen van de koffers heb ik me wat eten gehaald en heb ik gewacht op de taxichauffeur. Deze was natuurlijk nog niet daar omdat ik eerder waren geland dan verwacht! Na ongeveer een half uurtje wachten kwam hij binnengelopen met een bordje ''Westra''.
Het was een hele aardige man! Hij vertelde me van alles over Bournemouth en wat ik moest bezoeken. Het taxiritje was zo voorbij!

Om 13.00 kwam ik aan bij mijn appartement. Hier heb ik samen met mijn taxichauffeur de koffers naar mijn kamer gedragen (zie: 5 trappen omhoog). Ik voelde me wel een beetje schuldig tegenover hem, want hij wilde perse de grootste koffer tillen (18kilo).

Toen ik eenmaal gesetteld was, heb ik wat gepraat met het huisgenootje. Het andere huisgenootje was aan het werken bij de Subway. Het is een tweeling uit Duitsland en ik heb geen idee wie wie is maar ze zijn heel aardig en behulpzaam. Voor de rest heb ik deze dag niet veel speciaals gedaan, ik was erg moe dus ben vroeg naar bed gegaan.

De volgende dag werd ik wakker rond 10.00 en was mijn eerste gedachte natuurlijk: ik wil naar huis:(. Na wat praten met Rene, pap en mam heb ik wat ontbeten en gevraagd aan de huisgenootjes welke bus ik naar school moest pakken.
Op pad in mijn eentje! Weer iets wat ik normaal nooit zou doen. Maar eigenlijk vond ik het wel leuk! Ik heb de bus naar school gepakt zodat ik wist waar ik de volgende dag naartoe moest en waar ik precies moest uitstappen. Toen heb ik wat door het centrum gelopen, ( de winkels waren gewoon open) waar ze hele leuke winkels hebben! Primark, zara, topshop, river island, new look! Dit bevalde me prima haha.
Daarna heb ik nog wat door de Lower Gardens gewandeld, dit is het beroemde park hier in Bournemouth, en ben ik naar huis gegaan.
's Avonds wat gegeten en film gekeken en toen naar bed want de volgende dag moest ik om 9.00 op school zijn!

Op maandag ben ik vroeg opgestaan zodat ik zeker wist dat ik op tijd aan zou komen op school. Om 9.00 had ik namelijk een test om te kijken welk niveau Engels ik had. Vol goede moed ben ik om 8.15 in de bus gestapt. Helaas ging deze niet langs de school, dit merkte ik meteen maar ik dacht dat hij dan misschien de laatste stop bij de school had. Maar opeens parkeerde hij ergens ( het was inmiddels al 8.45). Toen heb ik aan de buschauffeur gevraagd waar ik heen moest en gelukkig hielp hij me goed. Ik ben toen in een andere bus gestapt, die vertrok om 9.00, en vervolgens kwam ik om 9.40 aan op school. Oeps. Gelukkig was dit geen probleem.
Aangekomen in het lokaal, heb ik de test gemaakt, nog wat gepraat met de andere nieuwe studenten en toen kregen we ons rooster en het niveau te horen. Ik had niveau B2. Het fijne van deze school is dat je dan in een klas wordt gezet met allemaal studenten van niveau B2.
Het rooster wat ik had vond ik wel fijn, ik had deze week in de middag les van 13.15 tot 16.45 dus de dag ging snel voorbij!
Tijdens de eerste les heb ik een Duits meisje leren kennen, Julia, ze vroeg of ik dinsdagochtend voor school meewilde naar Christchurch, dit is een klein stadje in de buurt van Bournemouth. Dus dat heb ik ook gedaan.
Voor de rest bestond mijn klas uit: 4 Portugezen, 2 Spanjaarden, 2 Duitsers en een Française.

Dinsdagochtend heb ik dus Christchurch bezocht. Dit stadje heeft een prachtige kerk van de (als het goed heb) 12e eeuw, we zijn naar een museum en de haven geweest en we hebben de restanten van het kasteel gezien. Helaas was het regenachtig dus de foto's zijn niet echt goed gelukt.
Hierna ben ik naar school geweest.
Op dinsdagavond organiseert de school een movienight. Deze week draaide ze de film: The bourne identity. Hier had ik afgesproken met wat klasgenootjes. Helaas kwam er geen leraar opdagen dus zijn we met 'n allen naar de Pub geweest.

Op woensdag ben ik in de ochtend lekker lui geweest en heb ik mezelf getrakteerd op een ontbijt op bed, om 12 uur had ik met Julia afgesproken bij de university shop om een trui te kopen met: Bournemouth university. Is toch wel een leuk aandenken voor thuis! 's middags ben ik weer naar school geweest. Op school kregen we o.a. les in Vocabulary en Grammar.
Op woensdag organiseert de school een pubnight en ook hier ben ik met een aantal klasgenootjes geweest. Hier heb ik mijn eerste biertje geproefd. Het was een typisch engels biertje en erg lekker natuurlijk!

Donderdag heb ik eigenlijk niks speciaals gedaan, 's ochtends lekker langzaam opgestaan, ontbeten. om 12.30 de bus naar school gepakt en 's avonds lekker film gekeken.

Vrijdag is Julia 's ochtends naar mij gekomen en hebben we wat geleerd voor de test die we op school hadden die dag. Daarna zijn we naar Westbourne gelopen (dit is 10 minuten lopen vanuit mijn appartement ). Hier was niet veel te zien, gewoon een paar winkeltjes en dat was het.
Hierna zijn we weer naar school gegaan. Hier kreeg ik te horen dat ik al naar niveau C1 mocht. Dus vanaf komende maandagzdit ik een klas hoger.
's avonds heb ik wat met de huisgenootjes gekletst ( dit zijn er ondertussen al 4, er zijn nog 2 meisjes uit Portugal bijgekomen) en hierna kwam Julia en hebben we een typische meidenavond gehad met nagellak, chips en een romantische komedie.

Vandaag (zaterdag) heb ik mijn kleren gewassen, en ben ik 's middags met Julia en Docinie (het franse meisje uit mijn klas) naar de stad en naar het strand geweest!

Wauw, wat is deze week snel gegaan!
Als ik kijk naar de eerste 3 dagen, had ik niet gedacht dat ik er nu al zo bij zou zitten. Mijn Engels is al verbeterd, ik heb nieuwe vrienden gemaakt en ik vind het super hier!
De inwoners van Bournemouth zijn heel aardig en behulpzaam! Zelfs de buschauffeur is aardig.



Volgende week zal ik meer vertellen over mijn trip naar Oxford (op zondag) en mijn nieuwe avonturen.

Ik heb foto's toegevoegd van de Lower Gardens, mijn school, Christchurch en uiteraard het strand!

Hopelijk was het geen saai, lang verhaal.
Volgende week komt er meer!







  • 05 Maart 2016 - 20:15

    Nicoline:

    Dat klinkt veelbelovend! Nu al zoveel overwonnen en zoveel leuke dingen meegemaakt! We wensen je heel veel plezier voor de komende weken!

  • 05 Maart 2016 - 20:28

    Wim:

    Hey Loes. Geweldig om te heuren dat het dich zo good bevilt. Veul plezeer in Oxford murge!!

  • 05 Maart 2016 - 20:33

    Riet Drissen:

    Leuk Loes.

    geniet er maar van !!!


  • 06 Maart 2016 - 14:12

    Mama:

    Lieve loes,heel leuk om je zo te kunnen volgen!
    Je doet het zo goed!trots op je!!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Hallo allemaal, Voor een taalcursus Engels ben ik voor 8 weken in het Engelse plaatsje Bournemouth. In mijn reisdagboek zal ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik mee maak deze 8 weken. Veel leesplezier!

Actief sinds 05 Maart 2016
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 3315

Voorgaande reizen:

27 Februari 2016 - 23 April 2016

Bournemouth

Landen bezocht: