Mijn derde week in Bournemouth - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Loes Westra - WaarBenJij.nu Mijn derde week in Bournemouth - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Loes Westra - WaarBenJij.nu

Mijn derde week in Bournemouth

Blijf op de hoogte en volg Loes

20 Maart 2016 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Wauw, de derde week is alweer voorbij!
Deze week is voorbij gevlogen. Op zondag ben ik naar de Vintage Fair geweest in de Pavilion Theatre in Bournemouth. Dit was een hele leuke markt met vooral veel oude kleren maar ook sieraden etc.
Hier heb ik met 3 vriendinnen wat rond gesloft. Het was buiten heerlijk weer dus hierna hebben we met z’n allen in de Lower Gardens gezeten in het zonnetje. Naast mij zat een oud opaatje waar ik een half uurtje mee gepraat heb. Hij heeft me verteld over zijn baan vroeger en over zijn kleinzoon die in Amsterdam studeert. Hij had hiervoor extra Facebook aangemaakt zodat hij hem kon volgen tijdens zijn reis. Zelf woonde hij nu al 30 jaar in Bournemouth in The New Forest. Hij heeft me nog wat informatie gegeven over plekjes die mooi zijn om te bezoeken! Een erg leuke man!
’s Avonds ben ik met de 2 Portugese huisgenootjes naar een Community Club geweest. Dit is een club voor buitenlandse studenten die hun Engels nog wat meer willen oefenen.
Het is een leuk goed concept maar het was een drama.
Ik zat in een groep van ongeveer 10 man en het onderwerp waar we over gingen praten van Driving. Okee prima, de ‘leraar’ (een vrijwilliger) zei dat we het niet per se de hele tijd hierover hoefde te hebben, zolang we maar praatten. Nou prima, na een uur praten over driving had ik het wel gezien. Er zat een Zwitserse jongen naast me dus ik begon een beetje met hem te praten. Na een paar minuten tikte de ‘leraar’ op de tafel en zei ons dat we bij de les moesten blijven. Ik dacht dat het niet uitmaakte waar we over praatten, zoals we maar iets zeiden. Maargoed. Na anderhalf uur zijn we maar gegaan. Misschien lag het aan het groepje of de leraar dus ik probeer het volgende week denk ik nog een keer.

Op dinsdag had ik een rustig dagje. ’s Middags was het het plan om naar Russels Court te gaan, dit is een museum hier in de beurt, maar er was een misverstand. De Portugese huisgenootjes moesten eerst nog kaartjes halen bij het treinstation en zouden ons toen op het strand treffen, maar ze hadden de verkeerde tijd gezegd. Een Duits huisgenootje en ik stonden om half 3 te wachten op het strand en na een uur zijn we maar gegaan. Even naar de winkel en toen naar huis. Eenmaal thuis aangekomen zaten de Portugese meisjes daar en vroegen ons waar we waren, blijkbaar bedoelde ze half 4. Oeps, achja. Het was lekker weer dus het was niet zo erg om te wachten op het strand.

Op woensdag ben ik na school gaan joggen in het park. En hierna gekookt en gedoucht. ’s Avonds ben ik met een huisgenootje en een klasgenootje naar de pub gegaan. Hier heb ik 2 nieuwe cocktails uitgeprobeerd. Mm, die smaakte goed!

Donderdag was het St. Patrick’s Day. Een Ierse feestdag die hier blijkbaar ook gevierd word. Overdag was er niet veel van te zien. Ik heb ’s middags heerlijk op het strand gezeten (m’n neus was zelfs een beetje verbrand) en ’s avonds ben ik met 2 klasgenootjes naar een Ierse Pub gegaan waar ik mijn eerste Guinness geprobeerd heb. De eerste slok was oké, beetje bitter maar niet erg vies. Maar ik heb hem niet helemaal opgekregen haha. Het was alsof je 5 boterhammen had gegeten.

Vrijdag ben ik na school met de huisgenootjes bij een Thais restaurant gaan eten. Dit was ter ere van het afscheid van de Duitse huisgenootjes die zondag naar huis gaan. Hierna hebben we nog wat gelopen door de stad en wat koffie gedronken bij Starbucks (ohja, ook een voordeel! Ik heb er 3 in de buurt!) en hierna zijn we naar huis gegaan.

Zaterdag ben ik met Docinie (een Frans meisje) naar Winchester gegaan. Om 9.25 zijn we met de trein vertrokken. En om 10.15 waren we daar. We hebben mooie gebouwen gezien, onder andere ook King Arthur’s Round Table. Helaas was er niet heel veel te zien dus om 13.00 waren we al uitgekeken. Nog even wat gedronken bij, ja alweer, Starbucks en wat rondgekeken in de winkels. Om 15.25 de trein teruggepakt. Helaas was dit de verkeerde… Het begin van de rit ging de goede kant uit alleen na Southampton ging hij de andere kant uit. Snel maar uitgestapt bij het eert volgende station en de trein naar Southampton teruggepakt en vanuit hier naar Bournemouth gegaan. Uiteindelijk was ik om 18.00 thuis hahaha…

’s Avonds ben ik met Julia iets gaan drinken en hierna heb ik afscheid moeten nemen van de Duitse huisgenootjes. Heel apart, je kent ze nog niet zo goed maar omdat ze vanaf het begin (voor mij) hier waren en ik ze alles heb kunnen vragen als ik iets niet wist, is het toch stom om afscheid te nemen.

Vandaag begin ik alweer aan mijn 4e week en dan zitten we op de helft! De tijd gaat zo snel!

Fijne zondag allemaal en tot volgende week!

  • 20 Maart 2016 - 14:07

    Marjo Westra:

    Weer fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Hallo allemaal, Voor een taalcursus Engels ben ik voor 8 weken in het Engelse plaatsje Bournemouth. In mijn reisdagboek zal ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik mee maak deze 8 weken. Veel leesplezier!

Actief sinds 05 Maart 2016
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 3321

Voorgaande reizen:

27 Februari 2016 - 23 April 2016

Bournemouth

Landen bezocht: